Topluluk içerisinde çalışan plaza insanları olarak, bazen bir merhaba ile bir mail ile veya kısa molalarda
görüşmek, dertleşmektir iletişim. Sözlü veya yazılı yaptığımız rutin işlerden
biridir. İş diyorum, çünkü işlerimizi yürütürken bu yolu kurmak zorundayız.
İletişim genel
anlamıyla münferit bir girişim olduğu üzere kurumların burada pek bir yaptırımı
söz konusu değildir aslında. Fakat öngörülü kurumlar bu konuda
çalışanların kaynaşmalarını şirket bağlılığına dönüşeceğini bilirler. Bu yolda yatırımlar
yaparlar. Toplu yemek, tatil, karaoke gibi organizasyonlarla çalışan
iletişimini güçlendirirler.
Sosyal olma
esası iletişimden geçer. Aslında molada dedikodu yapmak bile bir sosyalleşmedir. Bazı kurumlar benim işim yürüsün de, kaynaşma olsun olmasın umrum da değil
der. Bazı kurumlarda vardır apple gibi. Koskoca binaya bir tuvalet koyar ve
insanları birbirlerini görmeye mecbur kılar.
İnsan
Kaynakları departmanının burada izlediği tavır çok önemlidir. İletişim yönü
güçlü olmalı. Ayrıca girişken olmalı. Departmanın kapısını açmalı ve iletişim
gurusu olmalıdır. Kapalı kutu algısını kırmalıdır. Bu şekilde kendisini şirket
içerisinde daha iyi ifade edebileceği kanaatindeyim.
Kaynağınızla
iletişimde öncü olmanız ve kendinizi daha iyi ifade edebilmeniz temennisi ile
bir sonraki yazılarda görüşmek üzere.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder