İk ile Pazarlama arasında kayda değer
benzerlikler bulunmaktadır. Pazarlama eğitimi aldığım için bazı dinamiklerini
karşılaştırma imkanım oluyor. Belkide benzerlikleri tespit edebilmemin sebebide
budur.
İK nın temelinde insan bulunmakta. Kaynak
insan olduğunda araç olarakta iletişimi kullanmaktadır. Aynı şekilde
pazarlamada da araç olarak iletişim kullanılır. İki tarafında kendine has
felsefesi vardır. Bunların en başında portföyüne ulaşabilmek var. Mesaj
iletmek bunun yanısıra iletişimde çeşitlilik yaratmak başlıca fonksiyonlarıdır.
Pazarlama felsefesinin temeli potansiyel
müşterinin ihtiyacını ortaya çıkarıp, sunumu bu şekilde gerçekleştirmektir.
Aynı olguyu ik alanında düşündüğümüzde, çalışanın ihtiyacını ortaya çıkarmak
birbirine benzemektedir. İhtiyacı ortaya çıkarırken yine benzer yöntem
kullanılır. Pazarlamada Pazar Araştırması, müşteri analizi gibi raporlamalar
ile tespit yapılmaktadır. İk da ise personel geri bildirimleri ve çeşitli
anketler ile tespit yapılmaktadır. Sonuca giden yolda iki tarafta hemen
hemen benzer işlemler yapar.
Burada önemli olan konu iki felsefenin
birbirini nasıl besleyeceğidir. Neticede birbirine bukadar yakın iki felsefeyi
beraber kullanabilmek bir ayrıcalık sağlayabilir. Sayısal zeka ile iş yapmak
bir yana, farklı bakış açısına sahip olabilmek gelişime yarar sağlamaktadır.
İk ve Pazarlama temeli insan kokan iki
toprak parçasıdır. Temeli tanımak yaptığınız binadan emin olmanız anlamına
gelir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder