Kurum imajı hakkında birşeyler
yapmak istiyorsunuz. Fakat bunun çok maliyetli bir reklam stratejisiyle
oluşturabileceğinizi düşünüyorsunuz. Baştan kaybediyorsunuz. Reklam iyidir fakat yeterli
değildir. Ve bazen bir hiçtir. İmajı oluşturan bazı unsurlar vardır. Olmazsa olmazlar.
·
Marka
·
Çalışan
·
Tesis
·
Reklam
·
Sosyal Bağlar
Konumuz sosyal
bağlar olduğu için biraz bu konuya değinelim. Sosyal Medyayı yakından takip etmek gerekiyorki müşterilerimizin büyük bir kısmını sosyal medyayı yaşam standartı olara kalgılayanlar oluşturuyor.
Öncelikle şirketimizin bir internet sitesi olmalı. Eğer ürün veya hizmet satışı yapıyorsak detaylı bir şekilde tanıtım yapıp ayrıca online satış hizmeti gerçekleştirebiliriz. İnternet sitemizde varsa bir canlı sohbet işlemi bunun başında duran sabit bir personelimiz olmalı ki geri bildirimlerimiz hızlı ve başarılı olsun.
Öncelikle şirketimizin bir internet sitesi olmalı. Eğer ürün veya hizmet satışı yapıyorsak detaylı bir şekilde tanıtım yapıp ayrıca online satış hizmeti gerçekleştirebiliriz. İnternet sitemizde varsa bir canlı sohbet işlemi bunun başında duran sabit bir personelimiz olmalı ki geri bildirimlerimiz hızlı ve başarılı olsun.
Önemli bir
aşamada Twitter. Mesela sizin
hakkınızda bir fikri olan kullanıcının ismini telaffuzuna müteakip hızlı bir
şekilde fikrine saygı duyduğunuzu, sorusuna cevap verdiğinizi ve hatta sorunu
gidermek için harekete geçtiğinizi göstermeniz gerekiyor. Bunun için genellikle
sosyal medya ajanslarından yardım alınıyor. Fakat en iyisi sosyal medyadan
anlayan bir şirket çalışanıdır. Neticede hizmetinizi, ürününüzü ve hatta kurum
felsefesini yakinen bilen bir kişinin anında harekete geçip cevaplar türetmesi
daha güçlü bir tatmin yaratacaktır.
Facebook içinde hemen hemen aynı
şeyleri söyleyebiliriz. Şirket tanıtımına istinaden paylaşımlar yapmak. Twitter da olduğu gibi kampanyalar
planlayarak katılım sağlamak uygun planlardır. Ayrıca şirket adına oluşturulmuş
bir Youtube kanalından bazı
videolaraı Facebook ve Twitter da paylaşmakta güzel bir
izlenim yaratmanızı sağlar. Tabi videoların ortalama 2 dakika ve konuya uygun
içerikle hazırlamanız gerektiğinide ayrıca iletirim.
Linked-in ise tam bir profesyonellik
harikası olmalı. Linked-in da diğer
sosyal mecralarda yaptıklarınızın üstüne koyup daha da özenli olmanız
gerekmektedir. Mesela kariyer sayfası açarak buradan pozisyon ihtiyaçlarını
iletebilirsiniz. Ayrıca pozisyonlara uygun kişileri araştırabileceğiniz bir Linked-İn sürümü satın alarak
aktiflerin yanısıra rakip firmada çalışan pasif adaylarıda
inceleyebiliriz.
Sosyal medyayı
kurumun felsefesi, inancı ve yaşattıklarını paylaşabileceğimiz yegane yerdir.
Eskiden broşür bastırır ve meydanlarda dağıtırdık ya işte onu tek bir twit ile
yapabiliriz. Her türlü öneri ve şikayetleri kabul ettiğimizi gösteren karşı
bildirimler ile gönülleri fethedip kurum imajını gözle görülür ölçüde
artırabiliriz.
Bu süreçte dikkat
edilesi olgular; kurum olarak toplumsal olaylara ve gündeme uzak olmadan,
fazlada içine girmeden bahsedebilmektir. Uzayda yaşıyor havası yaratmadan
yağmurlu bir günde battaniye+kitap+kahve üçlüsü eşliğinde fonda bir müzik
ekleyip aynı havayı soluduğunuzu hissettirebilir, Veya trafik olduğu gün
trafiğe atıfta bulunup mesainin biraz sarkacağını paylaşabilirsiniz. Ayrıca çeşitli konular hakkında bloglar hazırlayıp okuyucu topluluğu yaratabilirsiniz. Istagramdan yayınlayacağınız fotoğraflarıda kurumun felsefesini aktarabilecek yazılar ve etiketlerle paylaşabilirsiniz.
Sosyal medyada
kurum imajı her bireyin karşılığı olabilmektir. Her birey gibi davranıp kişiye
kendini tanıtmak demektir. Sosyal Bağlarda hem tüketici, hem kullanıcı
hemde kendi personelinize hitap edebilir ve zamanının çoğunu bu mecralarda
geçiren kişileri yakalayabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder