Her çalışan birey, kurumun
sözcüsüdür. Bu anlamda kurumun, iç müşteriye olan destek ve bağlılığı önem
kazanıyor. İç müşterinin memnun kalması durumunda, Kurumun yükleyeceği sorumluluklarda kabullenip, sahiplenme daha yüksek oranda
oluşur. Yani kurumun çalışana değer vermesi, çalışanın da kuruma sadakati
ve gönüllü olması sonucunu doğurur.
Örnek olarak sosyal medya
atılımını inceleyebiliriz.
Kurumun sosyal medya meselesi biraz muamma. Çünkü olaya
yabancı olanlar, karşı çıkanlar hatta göstermelik yapanlar bile var. Eğer
kurum içerisinde bir yetenek yönetimi planlandı ise ve buna karşılık dışarıdan
destek alınmasına karar verildiyse eğer, bu durumda bağlantıya geçilen taşeron
kişi veya ekibe oryantasyon süreci uygulanmalı ve kurumun istekleri net olarak
aktarılmalıdır. Eğer sisteminiz buna müsait değilse, o zaman içeriden destek
alınması gerekmektedir. Kurum içi çalışanın farklı mecralarda kuruma yararı
dışarıdan gelene oranla daha fazla olacaktır. Neticede kurum ihtiyaçları ve
vizyonuna hakim bir kişi kurumun yönlendirilmesin de daha ön planda ve daha
aktif gayret gösterecektir.
Kurumlar sosyal medya ayağını hafife alıp işi taşeronlara
teslim ediyor. Buda kurumun felsefesini yansıtmasın da bir handikap oluşturuyor. Neticede sen
kendini daha iyi anlatabilirsin. Taşeronu yalnızca sistemsel ve proje
gereksinimleri için kullan. Geriye
kalanlar için, öz kaynakların yeterli.
Ezbere konuşmayan, iç dünyasını yansıtan kurumun sosyal
mecralarda yol tutuşu daha iyidir. Geleceğe yönelik planlar hazırlanırken, kurumun geçmişinden ders, felsefesinden feyiz ve personelinden de destek alması gerekir. Bu sayede biz bir aileyiz
imajı çizerek, sadakat programlarında bahsede bileceğin bir katılımcı demokrasi
modelin olduğunu iddia edebilirsin.
Kurumun her yönüyle alacağı
tedbir ve tasarruflar da öz kaynakların kullanımı adaptasyon sürecini azaltıp
kuruma artı zaman olarak değer katacaktır. kurum atılımları önce kendi içinde başlatmalı ve delgasyonu sağlarken kurumun kendi bireylerine aktif roller dağıtmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder