18 Ekim 2013 Cuma

Metaforik Anlatımın Gücü Hakkında

Genel kanı insanların satranç zekasına sahip olması gerektiği ve sonraki hamleleri planlayabilmesi gerektiğidir.

İşin birde bulunduğun hamleyi aktarabilmesi var. Yani, konumunu anlatabilmen gerekiyor. Bu konu biraz karmaşık. Çünkü insanlar birkaç hamle ötesine odaklandığında bulundukları konumu dışarıya izah etmeleri zorlaşabilir. Burada iyi bir anlatımcı olmanız gerekmektedir. Yani niye böyle yapıyorsun dendiğinde, ben bunu ön görüyorum. Bu yüzden bu şekilde davranmam gerekiyor kısmını idrak ettirebilmeniz gerekiyor. Bu sosyal hayatınızda kullandığınız örneklemeler gibidir. Bazı şeyleri örnekleyerek veya bir şeylere benzeterek anlatıyoruz.

Bunu tüm yaşamına uygulayanlar olabilir. Meselâ ben. Bu konuda biraz takıntılı olabiliyorum. Bazı durumlar da basit bir olayı bile metafor kullanarak daha uzun bir şekilde anlatabiliyorum. Buda sıkıntı yaratabiliyor.

Başka bir sıkıntı konusu da metaforik olarak anlattığınız şeyi, karşı tarafın ilk hamlede anlamış olmasıdır. Buradaki doğal sonuç; sen beni çocuk mu sandın. Olabilir. Her koşulda metafor çok yararlı bir anlatım şeklidir. Kişinin zihin genişliğine ışık tutar. Yani ne kadar metafor, o kadar çok Veri yolu.
  
Metaforik anlatım tarzını bir insan kaynakları personeline çok yakıştırıyorum. Bazen bir konuyu anlatmakta zorluk çekilebilir. Ve anlatım da çeşitlilik gerekebilir. Tam bu durumda anlatımı zenginleştirmek ve kolay anlaşılır hale getirmek adına metaforik anlatım biçimine başvurulabilir.

Kişi aynı zamanda Meramını anlatırken çeşitliliğe ihtiyaç duyar. Bazen sadeleştirmek ve kolay anlaşılır olması adına, bazende anlatıma zenginlik katabilmek için bu yönteme başvurulabilir.

Metaforik anlatım da kendimizi geliştirebilmek için; 
·         Öncelikle, kelime dağarcığımızın geniş olması gerekiyor. 
·         Konuşmaları 140 karakterle anlatabilmeyi deneyelim. yani Twitter sistemi
·         Deneme yaparken olayı örnekler ve benzer ifadelerle zenginleştirelim.
·         Eğer seviyorsanız "tabu" oynayın. bu size farklı kelimeler ve betimleme olarak çeşitlilik katacaktır.

Kendi gelişiminiz adına ilk zamanlarda çevrenizdekileri biraz sıkabilirsiniz. Onlardan şimdiden özür dilemeyi unutmayın =)

Sosyal medyayı yakından kullanan insanlar olarak en iyi bildiğimiz nokta; “Söylenecek Ne Varsa En Kısa Haliyle Anlatabilmek Gerek.” Bu durumda anlatımı sadeleştirmek adına metafor kullanılabilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder