17 Ekim 2013 Perşembe

Kurumun Sosyal İmajı Hakkında

Kurum imajı hakkında birşeyler yapmak istiyorsunuz. Fakat bunun çok maliyetli bir reklam stratejisiyle oluşturabileceğinizi düşünüyorsunuz. Baştan kaybediyorsunuz. Reklam iyidir fakat yeterli değildir. Ve bazen bir hiçtir. İmajı oluşturan bazı unsurlar vardır. Olmazsa olmazlar.
·         Marka
·         Çalışan
·         Tesis
·         Reklam
·         Sosyal Bağlar

Konumuz sosyal bağlar olduğu için biraz bu konuya değinelim. Sosyal Medyayı yakından takip etmek gerekiyorki müşterilerimizin büyük bir kısmını sosyal medyayı yaşam standartı olara kalgılayanlar oluşturuyor.

Öncelikle şirketimizin bir internet sitesi olmalı. Eğer ürün veya hizmet satışı yapıyorsak detaylı bir şekilde tanıtım yapıp ayrıca online satış hizmeti gerçekleştirebiliriz. İnternet sitemizde varsa bir canlı sohbet işlemi bunun başında duran sabit bir personelimiz olmalı ki geri bildirimlerimiz hızlı ve başarılı olsun.

Önemli bir aşamada Twitter. Mesela sizin hakkınızda bir fikri olan kullanıcının ismini telaffuzuna müteakip hızlı bir şekilde fikrine saygı duyduğunuzu, sorusuna cevap verdiğinizi ve hatta sorunu gidermek için harekete geçtiğinizi göstermeniz gerekiyor. Bunun için genellikle sosyal medya ajanslarından yardım alınıyor. Fakat en iyisi sosyal medyadan anlayan bir şirket çalışanıdır. Neticede hizmetinizi, ürününüzü ve hatta kurum felsefesini yakinen bilen bir kişinin anında harekete geçip cevaplar türetmesi daha güçlü bir tatmin yaratacaktır.

Facebook içinde hemen hemen aynı şeyleri söyleyebiliriz. Şirket tanıtımına istinaden paylaşımlar yapmak. Twitter da olduğu gibi kampanyalar planlayarak katılım sağlamak uygun planlardır. Ayrıca şirket adına oluşturulmuş bir Youtube kanalından bazı videolaraı Facebook ve Twitter da paylaşmakta güzel bir izlenim yaratmanızı sağlar. Tabi videoların ortalama 2 dakika ve konuya uygun içerikle hazırlamanız gerektiğinide ayrıca iletirim.

Linked-in ise tam bir profesyonellik harikası olmalı. Linked-in da diğer sosyal mecralarda yaptıklarınızın üstüne koyup daha da özenli olmanız gerekmektedir. Mesela kariyer sayfası açarak buradan pozisyon ihtiyaçlarını iletebilirsiniz. Ayrıca pozisyonlara uygun kişileri araştırabileceğiniz bir Linked-İn sürümü satın alarak aktiflerin yanısıra rakip firmada çalışan pasif adaylarıda inceleyebiliriz. 

Sosyal medyayı kurumun felsefesi, inancı ve yaşattıklarını paylaşabileceğimiz yegane yerdir. Eskiden broşür bastırır ve meydanlarda dağıtırdık ya işte onu tek bir twit ile yapabiliriz. Her türlü öneri ve şikayetleri kabul ettiğimizi gösteren karşı bildirimler ile gönülleri fethedip kurum imajını gözle görülür ölçüde artırabiliriz. 

Bu süreçte dikkat edilesi olgular; kurum olarak toplumsal olaylara ve gündeme uzak olmadan, fazlada içine girmeden bahsedebilmektir. Uzayda yaşıyor havası yaratmadan yağmurlu bir günde battaniye+kitap+kahve üçlüsü eşliğinde fonda bir müzik ekleyip aynı havayı soluduğunuzu hissettirebilir, Veya trafik olduğu gün trafiğe atıfta bulunup mesainin biraz sarkacağını paylaşabilirsiniz. Ayrıca çeşitli konular hakkında bloglar hazırlayıp okuyucu topluluğu yaratabilirsiniz. Istagramdan yayınlayacağınız fotoğraflarıda kurumun felsefesini aktarabilecek yazılar ve etiketlerle paylaşabilirsiniz.

Sosyal medyada kurum imajı her bireyin karşılığı olabilmektir. Her birey gibi davranıp kişiye kendini tanıtmak demektir. Sosyal Bağlarda hem tüketici, hem kullanıcı hemde kendi personelinize hitap edebilir ve zamanının çoğunu bu mecralarda geçiren kişileri yakalayabilirsiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder