26 Kasım 2013 Salı

Yazım Hatalarım Hakkında

Bu yazım biraz özel olacak. Bir çok kişinin fark edip beni gizliden uyardığı mesele. Yani Yazım Hataları. Yazılarımı Cep telefonum dan yazıyorum. Malum otomatik sözcük tanımlama durumu olduğu için de her kelime yazılamıyor. Noktalı ve Türkçe harflerde sıkıntı hat safhada. En basit örneği cümle başına gelen İK yazısında, İngilizce büyük harfte "i" olmadığı için, mümkün mertebe baş tarafa getirmiyorum. Yoksa başka kelimelerden taşıma işlemi baya uzun sürüyor.

En büyük sorunumu tahmin etmişsinizdir. Tabi ki "Yumuşak G". bir kelimeye bu harfi eklemek için yaşamadığım sıkıntı kalmıyor. Telefon Samsung Galaxy SIII mini. Dolayısıyla klavye de küçük, ekran da. Çeşitli yerler de düzeltme yapmak için, başka kelimelerden harf taşımak gerekiyor. En basit yöntemi yazı yazarken bu harf lazım olduğunda bir kenara "oğul" yazıyorum içindeki bu harfi alıp koymak istediğim kelimenin içine ekliyorum. Tabi doğru yeri seçip doğru harfi silebilir sem =) velhasıl o bir kenara yazdığım oğul kelimesini de silmeyi unutmamak gerekiyor. Yoksa ik yazılarının arasında anlamsız bir oğul kelimesi görebilirsiniz.

Türkçe karakter ve yumuşak G sorununu atlattıktan sonra bir de bağlaçlar var. Otomatik tanımlamayı denesem, aykırı kelimeler oluşuyor. Kendim düzeltsem bazı harfler eksik kalıyor.

Yazma ile ilgili uyduğum sıralama;
- İçerik üret
- Yazıyı yaz
- Sonra doğru olduğundan emin ol
- Yazıya uygun resim araştır
- Cep telefonlarına özel uygulaması bile olmayan blogspot ta etiketleri ekle
- Yayınla.
Bitmedi.
- Bu yayını şimdi Linked-in de paylaşman gerekiyor.
- Linki kısaltmak için url kısaltma sitelerinden yardım alıyorum.
- Ve nihayet paylaşıyorum. (bazen başaramıyorum. Hoop bir daha dene =))

İşte haftada ortalama 4-5 yazı yazan ben bu şekilde bir sıralama izliyorum ki, bir yumuşak G, bir bağlaç aramıza girmesin. Yazım hatalarından ve noktalı Türkçe karakterlerden dolayı bu maruzatımı dikkate almanızı rica eder saygılarımı sunarım. Esen kalın.

Samsun S3 mini Klavye Blogspot uyumu


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder